maandag 25 november 2019

Klusjes...klusjes....klusjes



Natuurlijk is er met een oude "nieuwe" boot een oneindige lijst met klusjes.
De meeste dingen heb ik intussen wel goed bekeken maar............soms is er toch nog een kleine tegenvaller:

Ik was bezig de afsluitende band, die als "zeerailing"  tussen beide achter hoekpreekstoelen hoort te zitten te monteren. Die lag nog los in de boot, maar het leek me toch wel "veilig" om die daar te hebben bij het optrekken of laten zakken van de bbm.

Bij het aanspannen van die band brak ineens de hoekpoot van de BB preekstoel uit de dekrand. Ik had al gezien dat daar een reparatie was geweest, maar blijkbaar is dat maar matig uitgevoerd met polyesterhars en dun matje.  Gelukkig was alles nog een beetje terug te drukken, ging het alleen om de dekflens en was de romp nog gewoon dicht.
Met wat tape en borglijntje zat alles weer op zijn plaats.




Gelukkig is de temperatuur nog redelijk dus daar heb ik intussen met epoxylijm een noodreparatie kunnen uitvoeren.
Het zit nu in ieder geval weer dicht en redelijk vast, maar ik durf het niet echt te belasten.  Ik moet later nog wat versterking met glasmatstroken onder de flens aanbrengen en de boel verder afwerken.



Verder zijn er nog diverse andere dingen die wat aandacht nodig hebben. 
Het lummelbeslag was erg uitgesleten en had een renovatie nodig. 


Met wat buigwerk en een paar nylon busjes met RVS schijven ziet het er al weer een stuk beter uit. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten