maandag 16 maart 2020

Weer te water




Afgelopen maand de elektra er weer nieuw in gemonteerd en nog eindeloos veel kleine klusjes gedaan voor te water.........maar nu is het dan zo ver!


"Klaar" is hij nog totaal niet. Onderwater en bovenwater is de romp netjes. Het interieur is versimpeld en zit er weer in en vanaf de accu zit alle bedrading en elektra er nieuw in.......maar aan dek, kuip en tuigage zit nog heel wat werk voordat het voornamelijk cosmetisch weer echt goed is. Gelukkig is ie nu vlot zeil en gebruiktklaar te maken.....en dat is voor mij voorlopig het voornaamste.

11 opmerkingen:

  1. Beste Watermaat, mag ik een vraag stellen? Ik heb sinds dit weekend een x-79. De BBM is oud. Zit nu met een afstandsbediening naar de kuip. Mag ik vragen:
    Hoe is jouw opstelling vd motor?
    Bedankt alvast ve reactie. Het was vandaag superzeilweer met de x-79! Groet Mark

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Mark,

    Bij mij zit de bbm gewoon op de steun midden achter op de spiegel.
    Er zit een vrij grote Yamaha 9.9pk op zonder afstandsbediening, maar daar zit wel de voor-achteruit op het gashendel.
    Zittend op het achterdek kan ik goed bij het gashendel om gas te geven en te schakelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blijft de motor goed recht zitten als je vooruit vaart op de motor? Stuur jij dan met de helmstok of met de gasknuppel? Groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op de foto lijkt de motor vrij laag te zitten, zie ik dat goed?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Motor blijft goed rechtuit staan, die klemming kun je vaak vrij strak zetten. Ik stuur eigenlijk nooit met de motor, de boot reageert erg goed op de helmstok, zeker als je het gas even los laat. (De motor duwt hem juist rechtuit).
    De motor zit op de originele steun ( alu glijrails) gewoon onderin. Zit vrij diep inderdaad, maar dat is wel erg fijn in golven.
    Ik kantel hem zeilend nog gewoon volledig uit het water.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je boot ziet er geweldig uit, trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt! Ik zal binnenkort weer eens wat foto's posten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hartelijk dank voor jouw inhoudelijke reacties. Daar kan ik zeker mee verder! Groet, Mark

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi! Ik zie je boot te koop staan. Wat is de volgende stap? Groet Mark

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga uiteindelijk toch stoppen met zeilen. Gebruikte de boot erg weinig en zit meer op de (race)fiets de laatste jaren. Beetje zonde om hem in goede staat te laten liggen. Vandaar.
      Interesse? 😀

      Verwijderen