dinsdag 17 december 2019

Langsschot en schilderwerk binnen

Het blijft redelijk warm weer, dus ik kan mooi verder met lijm en schilderwerk.

Het nieuwe schotje staat in de lak en kan nu worden vastgezet. Te voren lakken scheelt veel lakwerk later in de winterkou. Nu hoeft er alleen nog een afwerklaagje op, samen met de rest van het interieur. 


De bovenkant is pernanent vastgezet met rvs schroeven en watervaste witte houtlijm. De onderzijde zit tijdelijk met schroeven vast op de polyester flens gelijmd met epoxy. Deze schroeven gaan er weer uit als de epoxy hard is.  Ook de staande naden ( kopse kanten) zijn gevuld met ingedikte epoxylijm
Later gaat er nog een strook glasmat met epoxy filet tegen de onderrand. 

Intussen ben ik ook begonnen met schilderwerk binnen. Allereerst het plafond. Er is daar origineel gedeeltelijk hout toegepast, maar erg mooi is het niet meer en er zitten diverse gaten in die dicht moeten.  Ik heb eerst alle moeren en schijven van het erboven gemonteerde beslag gedemonteerd, het hout geschuurd en gaten gedicht. 
Daarna is er een eerste laag gebroken witte zijdemat verf opgerold. Ik gebruik binnen waterverdunbare verf (Flexa) van goede kwaliteit.  Daarmee zijn er vrijwel geen hechtingsproblemen, het stinkt niet en het blijft flexibel. 


Het eerste stuk van de metamorfose, van lichtgrijs-hout naar wit. 


Ook de onderkant van de zijdekken neem ik mee. Later ook nog onder het voordek en zijdekken in de hondekooien, maar voorlopig focus ik me op de kajuit. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten